Krokben från höjden …. kloka kommentarer …. smärta

Bokstav efter bokstav bildar ord. Trött.

Denna natten har varit ett rent helvete (intressant det där med rent helvete – hur ser ett orent ut?). Sovit små, små stunder.

Drömt tankar om att hela tiden vara arg på någon, mitt i en fontän av orättvisor. Dessa visor som ingen musiker har tonsatt.

 

Min telefon är det bök med, missade en jobbnatt tack vare det. Signaler går inte fram. Lite som mellan Gud och mig. Det känns som att vår Herre lägger krokben för mig hela tiden när det börjar gå bra för mig.

Gud är kärlekens källa. Hur ska jag tolka Hans kärlek i att sätta krokben för mig? Gör Han det?

Meddelade chefen som tyckte det var bra att jag meddelade mig.

 

IMG_20141121_145121[1]

Fanny tax ser till att sysslorna blir gjorda.

Är såå sliten. Måste få in pengar, men är såå trött. Trötta steg, seg i tanken…

En mycket intellektuell och sund vän från Norge sa att det blir inte bättre att ligga hemma. Så sant!! Kämpar på. Andra mycket intellektuella har kommenterat det jag skrivit och det är alltid roligt att läsa era kommentarer.

De kloka, de kommer från Sverige och Norge…..

 

För varje pass blir det tyngre, för varje dag som jag ska gå upp känns det segare…

 

Hela kroppen värker som om den är inne i en enorm födslovärk, vill pressa fram det som gör ont, få ut det själsliga varet som pluppas ut som kaviar ur en tub.

 

Det gäller att inte bygga livet på allt som varit eller inte varit, på allt som kunde blivit bra, på allt som nästan stämde … att bygga nytt…

IMG_20141114_132403[1]

 

 

I tredje världen är det tydligen väldigt svårt…tredje världen får mig att tänka på klassindelningen på tågen förr.

Vilka länder ingår i Första, Andra och Tredje världen? För det är väl inte så att man menar att världen har påverkats så radikalt av de stora världskrigen?

Har den det? Kanske. Samma mänskliga ingredienser, men i olika former….

 

Smärtcentrum hos mig har dygnet runt öppet, står alltid á jour med utvecklingen och skickar ut sina krigare för att hålla centrat vid liv.

 

Jag skickar ut mina soldater.  Skyttegravar i mina hjärnvindlingar och pansarfordonens band rullar in i mag-tarmsystemet.

Plötsligt blixtrar det till i huvudet och striden är igång. K-pistar, handgranater och klusterbomber.

Handgranaterna exploderar ut i mina ben. Så kallade myrkryp.

Flottisterna åker runt i mitt blod och försöker skydda mig från infektioner. Jägarna bevakar immunförsvaret, krigscentra.

 

Har svårt att stava rätt, bokstäver försvinner, kastas om eller läggs på en extra av.

CIMG4909

 

 

TÄNK OM ARBETSGIVAREN TYCKER ATT JAG ÄR VEK OCH GNÄLLIG!!!

SJUKSKRIVEN 0, 50, 75 eller 100 procent?

 

Härlig är jorden, härlig är Guds himmel….

är detta en utopi? Eller finns det gudomliga inkapslat i livets alla pust och skratt? Gud är överallt, men Han verkar ha svårt att få grepp om läget och varför plågor tillåts fattar jag inte.

 

Snart ska jag lägga mig. Öronvärken, värken i övrigt anfaller och sova är ibland bästa försvar. Bättre bädda ner sig än illa fäkta mot mäktig fiende….

 

 

 

 

Kommentera

