ÄNTLIGEN RÄTT DIAGNOS – PTSD – sjukskrivning – arrogant advokat

Diagnos:

Posttraumatiskt stressyndrom, utmattningssyndrom och Ångesttillstånd.

CIMG7489

Aktuellt sjukdomsförlopp:

”Pat med posttraumatisk stressyndrom, ångest. Senaste månaden allt mer utmattad, orkeslös, sömnstörning, mardrömmar. Nedstämdhet som följd.”

CIMG7490

Funktionsnedsättning – observationer, undersökningsfynd och utredningsresultat:

”AT: god, ser dock trött och utmattad ut.

Psykisk status: Ger god formell och emotionell kontakt. Grundstämningen är neutral till lätt sänkt. Ej psykotisk eller konfusorisk (ej förvirrad, min anmärkning).

Inget suicidalt framkommer.”

CIMG7488

Aktivitetsbegränsning relaterat till diagnos och funktionsnedsättning:

”Mycket trött och tagen.

Stark ångest samt koncentrationssvårigheter.

Nedsatt uppmärksamhet, nedsatt minne, kan ej fokusera. Sömnstörning, mardrömmar, grubblerier och otäcka tankar.

Nedstämd.”

CIMG7491

 

Jag är i för dåligt skick för att kunna få traumabehandling, men är uppsatt i kö för traumabearbetning.

 

En mycket kompetent och bra skötare ska träffa mig för samtal. Hon är såååå bra!!!!!

 

Är yr, har ont i kroppen, fryser, mår illa. Är det så att det är blodsockret som spökar eller rättare sagt reagerar normalt? Har tappat aptiten, vilket ju är normalt när man är stressad av det förflutnas demoner….

 

Många mardrömmar:

drömmer att jag är i en situation där jag har rätt med blir utsatt för påhopp och kränkningar, människor som blir slaktade eller måste dricka upp sina egna och andras spyor.

Skriker. Är orolig. Nätterna är inte trevliga, ej heller dagarna.

 

Det går inte att se, höra eller läsa nyheter. Mitt inre hakar upp sig på något och grubblar över det.

KO729B~1

En tragisk död. En IDOL-deltagare på 19 år är död. Tjejmagnet.

Må Du vila i frid och fred med det gudomliga ljuset runt Dig!!

 

Tragiskt.

 

Men min hjärna letar dock bakåt i sitt arkiv och tar fram händelser från när jag var svart i sinnet, helt svart. Fick jag stöd och hjälp då?

En del i min omgivning var ju orsak till detta och när de var sjuka fick de mycket stöd och hjälp av lärare och elever.

 

Det är detta som har känts så svårt att många har skitit fullkomligt i hur jag har mått. Dessa människor är naturligtvis orsak till den stress jag känner nu.

Ja, en gång tänkte jag stämma dem och kontaktade en advokat. Denna advokat svarade inte och jag har varit i kontakt med honom i andra ärenden.

En jävligt arrogant advokat. Om det skulle bli aktuellt med advokat hjälp –  aldrig denna arroganta advokat från Kalmar.

 

Natur i Smedby

Samt att nu när måendet sjunker neråt eller nedåt, i alla fall är det på väg ner, så upplever jag omgivningen och min egen kropp med mer kyla.

 

Känner att det gått onödigt mycket spilltid, känner mig kass och har stora krav att vara perfekt. Ångesten trycker ner och jag kämpar på = jag gör dubbelt jobb. Plus att jag är såå trött. Varje steg är tungt.

 

Inget sucidalt, men jag brottas med en i mitt tycke passiv och obegriplig Gud, jag är rejält bitter och sur och omvandlar skeenden till mitt aktuella tillstånd.

 

Nervärderar mig som person, hur jag gör och ser ut och kroppen stressar oerhört när den jämför sig med andra eller med sig själv.

Med andra ord – jag är mycket tveksam om två veckors heltidssjukskrivning och två veckor sjukskrivning på halvtid.

Detta är en normal del i att vara traumatiserad. Kroppen och själen SKA reagera så här, samt så här:

 

Känner mig mer lättirriterad och blir mer lättstörd. Plus att det värker som tusan i öron och huvud. Det psykiska har naturligtvis sin del i detta. Psykosomatisk värk.

 

Varje frekvens. Varje samtal med kollegor och med de boende. Varje sak jag gör. Allt analyserar och utvärderar jag samtidigt och efteråt.

Vad tycker de om det eller det? Gör jag fel som gör si eller så? Allt spelas upp som en dålig film eller dokusåpa.

 

Sover. Sover. Sover. 14 timmar per dygn, vaknar inte utvilad ändock.

 

När sedan traumat ska bearbetas så kommer det att sippra ut sakta och jag kommer att påverkas starkt och vara trött. SEDAN slipper jag det.

 

Ja, nu är det detta stuket som gäller, suck och pust, men så får det bli…. tills det vänder

 

Men jag försöker att blogga. Det tar tid, lång tid att få ihop dessa antal ord.

 

I alla fall så får jag inskränka mitt intag från omgivningen då jag tänker X är så lycklig, men inte jag,

Y är så snygg, men inte jag,

Z har varit med i program F eller i program G, men jag är slav under det psykiska…

 

Någon ur Beatles sa att gruppen var mer populär än Jesus. Väldigt provokativt eller mänskligt trams? Ja, vad är för skillnad? Hur eller hur … nu ska jag försöka att publicera detta som jag har hållit på med i flera timmar.

I alla fall skulle jag vilja ha stöd och hjälp av vår Herre…

Kommentera

