Nyval ….. Kebab med mos …. promenader …. kanske är jag en dålig kristen

Sankt Jacobs kyrka ritades av Willem Boy och blev klar 1643. Den började byggas 1588.

IMG_20141203_142903

 

IMG_20141203_143016IMG_20141203_143055

Det är en vacker kyrka med mycket fint att titta på. Att tända ett ljus och tänka och be för någon…

IMG_20141203_143112

Jacob har fått en egen kyrka.

Sankt Jacob.

Sankt Jacob. Som kan vara stolt över sin kyrka. Över alla anknytningar till Gud som gestaltas på olika sätt.

IMG_20141203_143202

 

Stockholm i december.

IMG_20141203_143832

Nordiska Kompaniet, en anrik affär. Mitt i Människobyn. Som är fylld med kultur.

Kungliga Operan.

Kungliga Operan.

IMG_20141203_151730

 

IMG_20141203_151444

 

IMG_20141203_145509

Nyval. Det är sällan det händer, men nu blir det nyval.

Vem eller vilka kommer att styra efter nyvalet? Riksdagshuset till vänster.

Vem eller vilka kommer att styra efter nyvalet? Riksdagshuset till vänster.

Det var väl på gång att det skulle bli nyval. Antingen kommer nuvarande regeringen att stärkas, eller kommer Alliansregeringen att stärkas  –

MEN Sverigedemokraterna ska inte räkans ut. De har fått många mandat = makt, denna makt använder de.

Politik är komplicerat.

 

Jag har promenerat mycket idag och igår. Försöker att hitta mig själv, att hitta Gud. Att försöka förstår Gud.

Men jag upplever fortfarande att Han sätter en massa krokben för mig och jag skäller högt på Honom.

Kanske är jag en farisé eller avfälling (tillfälligt), men jag blir såå trött att hela tiden cykla i motvind med trasiga däck.

Kanske är jag en dålig kristen som inte klarar av prövningarna, som inte ska vara över min förmåga.

 

I alla fall: igår åt jag pan pizza med ett ryskt par som grannar, på en mysig, liten servering i Gamla Stan. Letade pizzerior, men tillslut hittade jag den.

Idag blev det kebab och potatismos på Gullmarsplan.

 

 

 

 

 

 

 

 

1 kommentar

Så fina foton, en av målningarna i kyrkan ” Madonnan och barnet” ser ut att vara målad av Chagall, kan det vara möjligt ? HA DET RIKTIGT BRA.

Kommentera

