Riktigt tufft just nu – vad tog julefriden vägen? Min verkar borta.

DIGITAL CAMERA

Juletid.

Ingen snö nu, men blåst. Kallt.

Jag mår skit just nu. Depressionen breder ut sig, ångesten tar för sig av mig och i mig. Går bara i ett töcken.

De fysiska symtomen – ont i huvudet, illamående, värk i kroppen, frossan – gör sitt till att sänka min livskvalitet.

VARFÖR JUST NU?

Det börjar gå bra för mig, då kommer det gamla och stimmar, vill slita ner mig i offerfållan, vill få mig att komma in i patientrollen igen. Men jag kämpar på.

Guds treeniga gestalt har funnits där, mitt i vintermörkret, ute och i mitt inre.

Guds treeniga gestalt har funnits där, mitt i vintermörkret, ute och i mitt inre.

Julefriden vill av förståeliga skäl inte komma.

 

Varför är depressionen och ångesten så seg?

Är det något neuropsykiatriskt bakom? Eller är det posttraumatisk stress?

 

I alla fall är psykiska besvär handikappande och gör att man blir ensam. Dels orkar inte omgivningen med att man säger nej hela tiden och dels orkar man inte med andra än Bill och Bull.

Det sliter naturligtvis att inte få ha ett normalt liv. Ett liv som alla andra med jobb, familj och bra hälsa.

 

Inte så att de mörka tankarna kommer, utan mer frustration och svårt att fokusera.

 

Jag ska kontakta Pastorsexpeditionen för att boka samtal med en präst. Har försökt, men kanske är det min strulande mobil som inte vill.

Ska i alla fall söka mig ner till bibblan i morgon för att få sällskap och stimulans.

cimg4826-kopia[1]

 

Nu är det överjävligt tufft. Det brukar det bli, innan det vänder. Men kommer jag att få uppleva julens frid eller kommer den i efterhand?

Orkar inte jobba ens halvtid. Jobbet har sökt mig. Väntar på att psykiatrin ska skriva ut ett nytt sjukintyg.

 

HUR SKA JAG FÅ FRID?

HUR SKA JAG GÖRA FÖR ATT GLÖMMA DET GAMLA?

HUR SKA JAG GÖRA FÖR ATT DET GAMLA SKA GLÖMMA MIG?

 

NU är det överjävligt segt och jobbigt!!!

 

Tycker ingenting känns roligt. Äta sker för att jag måste och inte för att det smakar. Orden i böckerna forsar fram, men jag lyckas uppfatta innehållet. Är oerhört rastlös.

Kommentera

