Att göra val….mentala röstsedlar

Jag missade tiden hos skötaren idag, 13.00, inte 14.00.

Ställdes inför flera val, med mentala röstsedlar…

1. Jag kunde rycka på axlarna. Sånt händer. Man är inte mer än människa.

2. Jävlar så dum jag är!!! Det är så typiskt mig!!!

3. Jag bad läkarsekreteraren att skriva in en ursäkt i journalsystemet. (Vilket jag bad om och hon gjorde)

Det visade sig att min telefon inte fungerar som den ska….

1. Jag kan strunta i att säga något till skötaren.

2. Jag kan förklara när vi ses samt be någon kolla telefonen.

Men vad tänker skötaren….??

Exakt kan jag inte veta, kanske:

1. Björn mår inte bra.

2. Björn har missat tiden.

3. Jag sa fel tid till honom.

Detta med att göra val …. det sker hela tiden. Men det intressanta är att min hjärna söker efter liknande situationer för att hitta lösningar. Men de gamla lösningarna är inte alltid bäst. Att gräva ner sig för att man är människa och gör fel.

 

Bill och Bull anfaller och jag tar skydd i skyddsvärnet som jag har grävt. Attackerar med k-pist = motbevisar dem hela tiden.

 

Vi människor tänker ofta vad ska andra tycka och tänka, men det kan vi oftast inte veta. Känner man en person kan man rätt bra veta hur den personen kommer att reagera, men man kan fortfarande inte läsa dennes tankar.

 

Frågan är varför min tankeverksamhet stannar upp för vissa saker i livet. Detta vill säga något till mig, men vad. Det är det intressanta att ta reda på. Oftast är dessa saker rationella, men skapar ett irrationellt ångestmoln.

Någonstans däremellan går det logiska över till att bli ologiskt.

Var sker detta?

Varför sker det?

Har vi något val när det gäller att välja dessa händelser ur minnet?

 

I ALLA FALL RÖSTAR VI STÄNDIGT MED VÅRA MENTALA RÖSTSEDLAR.

Jag har redan valt favoritprogram i kväll: 19.00-19.30 Vem vet mest? med de särledes stolliga och roliga deltagarna. 20.00-21.00 På Spåret, sedan TV 4 Fakta. Sällan TV 4, utan just Fakta eller Bingolotto.

Kommentera

