Rädsla …. sårbarhet – osårbarhet …. Nelson Mandelas kloka ord …. ”Jag vill vara som alla andra”…. datoruppkoppling och dajting …. Gud gör mig arg

”Vår djupaste rädsla är inte att vi är otillräckliga. Vår djupaste rädsla är att vi är omåttligt kraftfulla.

Det är vårt ljus, inte vårt mörker som skrämmer oss mest.

Vi frågar oss själva hur skulle jag kunna vara genial, underbar, begåvad, fantastiskt? Men varför skulle inte Du vara det? Du är ett Guds barn.

Att Du låtsas vara liten hjälper inte världen. Det finns inget upplyst i att krympa för att andra människor inte skall känna sig osäkra i Din närhet. Vi är alla avsedda att lysa som barn gör.

Vi föddes för att manifestera Guds härlighet som är inom oss. Det finns i var och en! Och då vi låter vårt ljus lysa, ger vi omedvetet andra människor tillåtelse att göra samma sak.

När vi är befriade från vår egen rädsla, befriar vår närvaro automatiskt andra!”

Nelson Mandela citat

DIGITAL CAMERA

Rädsla. Kan det vara så att Herodes var rädd för Jesus? Att därför dödades barn i jakten på barnet Jesus, som undkom döden – där.

Rädsla för konkurrens från Herodes sida, när tre vise män förkunnade att en konung är född?

DIGITAL CAMERA

Sedan kom ju avundsjukan och rädslan bland folket och Jesus dödades mycket plågsamt.

Är det därför terrorismen gror och mår väl? Rädslan. Rädslan för att andra folk ska ta över. Ja, många är rädda för att den västerländska kulturen ska ta över världsherraväldet. Västvärlden är rädd för att islamsk kultur ska ta över världsherraväldet.

Ur detta gror konspirationsteorier. Men allt i en sådan teori behöver inte vara fel, och konspirationer förekommer.

 

Rädsla. En vänsterpartistisk riksdagsledamot var inte rädd och vägrade säga Herr Talman, till Björn Söder, SD.

Brott mot etiketten naturligtvis. Den riksdagsianska kulturen. En maktdemonstration som heter duga, det är en rivig och alert kvinna som protesterade.

 

Sårbarhet. Som under en sårskorpa ligger min sårbarhet och varar, i dubbel bemärkelse. Men är det en nackdel att vara sårbar? Kommer jag att vara sämre på att ta hand om andra sårbara eller blir jag bättre?

Kan man träna sig att bli mer osårbar? Är det detta som är måttstock i livet att vara så osårbar som möjligt?

 

I alla fall:  jag har i ren frustration och i ren ilska skällt på Gud. Återigen får jag det inte att gå ihop med kärlek att hela tiden sätta krokben för folk, för att få dem närmare Gud.

DET FUNGERAR JU TVÄRTOM!! ELLER?

Såg högen med räkningar, skällde på Gud, istället för att gå via socialen, kunde vår Herre hjälpt mig från början med att komma i form. Mobbingen kunde Gud förhindra, men lät det ske.

Mitt omående, kan Gud förhindra, men gör det ej.

Sedan gör det inte saken bättre att jag betalar en summa för en viss hastighet på uppkoppling, sedan går det saktare än en snigel som backar.

Att hitta till den kärleksfulla Herren verkar svårt. Likaså att hitta kärleken, nu gick det inte att avbeställa en Premium prenumeration på en dajtingsajt. Med bestämdhet avvisades mitt krav utan jag får betala, sedan hjälper de mig att avsluta kontot där.

Men det är ju själva kostnaden jag vill slippa i från.

De som styr över sajten har gjort så att jag inte kommer åt att svara på meddelanden förrän kostnaden är betald. Kärlek kostar.

JÄVLA SKIT!! Den där jävla sajten ska jag kanske undvika, när väl mitt abonnemang gått ut.

 

Jag vill vara som alla andra, men känner mig konstant annorlunda och utanför. Klassiska depressionstecken. Men vad gör mig deprimerad och ångestfylld? Rädslan för att misslyckas gör att jag sällan vågar pröva.

Rädslan över att inte räcka till gör sitt till.

Men kan Nelson Mandela överleva i fängelse så kan jag komma i form.

Kommentera

