Varför är Gud härlig?

Fruktansvärt och vedervärdigt!!!!

…..folk eldar upp moskéer…. muslimer är rädda och otrygga. Bränderna är ett grovt angrepp på religionsfrihten och på mänskligheten.

Hur upplever muslimer i Sverige Guds härlighet?

 

Guds härlighet Härlig är jorden, härlig är Guds himmel…..

En ambulans har varit och hämtat någon ur grannfastigheten, eller rättare sagt en sjukvårdare och en sjukskötare eller två av de senare.

Guds härlighet….. hur många av ambulanspersonalen eller de de hämtar tänker på Guds härlighet?

 

Härlighet …. en positiv beskrivning av något …. härlig mat (heter det så?), härlig semester, men säger man härlig bok?

En härlig person…..

Varför är Gud härlig?

Varför är inte våra liv härliga utan Gud?

 

IMG_20150104_131459

En kvinna en gång hade fått sådan frid i Jesus att hon kunde hantera oförätter. Vad som hände med henne sedan vet jag inte.

En man såg Jesus uppenbara sig när han funderade på självmord.

Många historier om skyddsänglar eller skyddsänglar i mänsklig gestalt som läker och räddar liv.

 

Varför inte alla liv räddas vet jag inte, inte mer än att människor lever och människor dör.

 

Själv ser jag genom en inre bild Jesus på korset eller kommer psalmverser upp till mig…. fortfarande….. sååå underbart!!!!!!!!!

 

IMG_20150104_131523

Måendet går i vågor ….. tre härliga dagar, som började med mässan i söndags. Snackade med en kyrkkaffekollega och med vaktmästaren.

En mycket trevlig duo!!!

Nu börjar mitt liv återgå till det normala = allmänt deppig och ångestdrabbad. Vandrar i ett töcken, som i en skugga …..

där bland alla skugggorna står Jesus

 

I veckan ska jag i alla fall skaffa nya bilder till bloggen.

 

Sedan har jag sluppit myrkrypen genom att jag slutade med Atarax:en. Trots töcknet och dimman, så vandrar jag fram….. Guds härlighet leder mig framåt.’

 

Guds härlighet

är dagens tema, men borde gälla för hela året. Eller hur?

Kommentera

