Tjat? ….. moln ….. inre hopp ….. prinsesstårta ….. telefonabbonemang ….. Ps och Ds

IMG_20150114_151239

En präst som löser mordgåtor i Göteborg. Mats Ahlstedt skriver väldigt väl:

mycket fokus på polisers privatliv, försvunna personer och mord, hot och en skugga av brott som böjer sin krökta rygg över de inblandade.

”Så kan det mycket väl gå till i verkligheten!!”, tänker jag.

 

Lite florsocker ligger på marsipantäcket. Snön håller på att försvinna, för nu, den lär komma igen.

Är ruskigt sugen på prinsesstårta, min enda kungliga referens.

 

Vaknade vid 14.40-tiden.

Tänkte i natt på min goa kontakt på RFHL, att jag flummat till det och nu skrev jag till henne och förklarade att jag äter mediciner, som jag har bytt några gånger.

 

Att ställa till rätta. Är det detsamma som rättvisa?

 

Det är mörka moln på himmelen, ja, vad ska molnen annars vara? Jo, i ens själ. Men jag tänker på de himmelska molnen.

I lugn takt far de fram. Obekymrat i gemensamt gemak.

 

Min telefon är bundet på 24-månaders. Skulle vilja ha kontantkort, men jag ska använda datorn för kontakter.

Men även ringa och sms:a naturligtvis.

Lömska avgifter, dolda avgifter, avtal som man måste läsa ända ner i det finstilta.

Det verkar som att man måste vara 110 procent på alerten, när man ska köpa telefon med abbonemang.

 

Jag känner hela tiden att något är fel. Det kan vara en kvarleva från mobbingtiden, när jag fick vara beredd på det värsta hela tiden.

Falskt alarm??

 

Ibland får jag för mig att jag tjatar mycket i min blogg.

Men jag försöker variera mig, även inom de områden jag mestadels uppehåller mig vid.

 

Känner en inre, spirande flod av hopp och framtidstro.

Livet börjar kännas härligt, mitt i allt det kalla och tuffa, som är en del av det, och jag tar tag i mitt liv till 100 procent.

”Låt det gamla var begravt”. Men det är svårt; jag kunde ha….., jag kunde varit….. och så vidare….

det är det som är problemet –

att jag biter mig fast vid det gamla, för att med det gamla i ryggen skapa ett nu och föra över det till framtiden…..

 

Ps Kaffe och prinsesstårta är en bra kombination Ds

Ps 2 En kvinna och jag som blir föräldrar är en bättre kombination Ds 2

Kommentera

