Gencocktail och evigheten ….. älskade ting och komplex

Johan Homan har blivit mer vågad i Juvelskrinet, en deckare med en dos historia, en dos samhälle, en dos spänning och en dos oväntad vändning.

Jan Mårtenssons verk är värda beröm.

 

Mer än 40 personer i kykan idag. Antalet besökare växer.

Knarrandet från kyrkbänkarna. Sången och bönen som hördes som spridda skurar som bildad en helhet – lov och tack till Gud.

Satt och samtalade med några församlingsbor. Att titta på den andre är att visa respekt.

 

img_20150104_131459[1]

Likaså brukar jag alltid titta på altartavlan vid bön eller så blundar jag.

 

Är törstig, suktar efter vatten, som släcker törst.

Handlar temat Livets vatten om vatten? Livets vatten är Gud. Människor tycker att de klarar sig utan Gud, men inte  utan diväteoxid. Några dagar, sedan torkar man ut.

 

Livet känns ganska bra.

Många lider, många har det tufft med icke drickbart vatten. Då är mina problem inte så stora.

Är rätt lycklig – men det fattas några saker för att lyckan ska bli total, om den nu kan bli det för någon.

Det är väl alltid någonstans som det gör ont.

Jag börjar att acceptera mig själv mer och mer. Min inte min penis. Det är det som ställer till det och smolkar ner bägaren av glädje.

 

Men det finns annat att fokusera på i livet.

Är det inte naivt av mig att tänka på min penis? Kanske.

69 000 kostar en operation som kombinerar längd och bredd.

 

Föräldrarna vill säkert ha barnbarn. Jag vill bli pappa. Men käppar i livets hjul gör det omöjligt.

 

Tänk vad härligt om det där med återfödelse gäller – att jag varit många personer innan.

 

Hur eller hur…. detta ligger och skvalpar….acceptans att i gencocktailens mystiska lotteri, så förlorade jag. Eller?

Som att gå ut i rejäl blåst en mycket kall midvinternatt  – på samma sätt kommer livets verklighet emot mig – åren springer i väg –

sakta, sakta som en snigel ordnar olika delat i mitt liv till sig.

 

Jag hade velat ha allt fixat i går. Men i evighetens perspektiv så är detta ingenting.

 

Snart blir det mat. Sedan läsardags igen. Böcker. Dessa älskade ting.

 

Saliga visshet, Jesus är min – med denna strof – i kombination med Bred dina vida vingar – går jag och nynnar. Sitter och nynnar. Ligger och nynnar.

Kommentera

