Kort om lite …. är på skrivhumör idag ….. VAL ….. naturkunskap B

Bibliotekarien var sjuk idag. Hoppas hon blir frisk snart!!!

 

Sökte bland min skräppost och hittade något som inte var skräppost: jag har blivit antagen till Naturkunskap B, på distans. Yrkesförberedande till sjuksköterska.

Läser 10 poäng per vecka.

Informationsmöte den 30 januari. Spännande!!

 

Är nu på bibblan. Denna kulturskatt: snackar alltid med någon besökare eller personal, sitter och filosoferar eller låter näsan dyka ner bland böckerna.

Jag har i alla fall lånat två böcker i Naturkunskap B.

 

Sjuksköterska eller kulturarbetare?

Undersköterska eller syrra?

Ratta utryckningsfordon eller köra bokvagn?

 

VAL. Jag måste välja. Val är alltid givande. Eller?

 

Som saven om våren börjar glädjen växa i mig, trots den inre åklagaren och den hårda, inre domaren.

 

Nu blir det mat och dryck på Café Nyfiket. Passar mig som är genuint, på gränsen till oförskämd?, nyfiken.

 

Kära bloggläsare, tyvärr lär ni inte slippa mig för idag!!!!!

Lär återkomma. Hoppas bara inte det blir omtugg!!! Bit ifrån i så fall!!!

Kommentera

