70 år sedan Auswitch ….. respekt ….. sömnhygien ….. cyberligister

70 år. För 70 år sedan stängde Auswitch. Många judar dog.

 

Än idag förnekar folk att judeutrotningen har ägt rum, detta blir naturligtvis en ytterligare kränkning. Vilket det är tänkt som?

 

Judar. Varför kan de inte få vara ifred?

 

Tyvärr tror jag att detta kan hända igen. Med utrotning värre än kackelackor på väggarna.

 

En parallell är Guantanamo-lägret och ett fängelse i Irak. Där tillfångatagna utsetts för övergrepp.

 

Judarna. Fångarna. Rädsla. Folk är rädda och de vi är rädda för vill vi utrota eller låsa in och plåga.

 

Nazismen utrotade många, förstörde samhällets trygghet och roffade åt sig. Det är inte den enda ideologin som varit brutal, skoningslös och känslokall. Titta österut.

Hur kan vi skapa ett samhälle med tolerans och respekt? Helt och fullt kan vi inte nå detta mål.

Folk vill inte. Folk är så fyllda av hat att de inte vill vara toleranta och respektfulla.

 

Min sömn är spökig. Många uppvak, ytlig sömn och uppgång för att kissa (vilket jag egentligen inte kan beskylla sömnen för). Varje morgon, oavsett om jag lagt mig nöjd eller inte, så känns mornarna deppiga och jag vill inte kliva upp.

 

Sömnhygien. Hur kan min sömnhygien bli bättre? Hygien, jag sköter mig hygien väl och duschar ofta eller tvättar av mig. Men sömnen, den kära sömnen….

 

Kan det vara så att kroppen går in i gamla hjulspår =

inte sova =

normalt för husse?

I alla fall verkar det som att två jobbnätter blir katastrof

= ännu mer ojämn sömn.

 

I alla fall ska jag ta upp det med min underbara kontaktperson på psyk. Aspergersutredningen fortsätter. Är det så att det är Aspergers som spökar på sömnen? Att tankarna mal på och inte vill ta paus?

 

Det tar tid innan kroppen kommer igång. Segt, segt…. men vad händer biologiskt? Är sömnen ett redskap i biologins och genernas tjänst?

 

Såg Vita nätter, med Beck. Knark. Tjej som gick på räcket på en järnvägsbro.

Är det så att många självmord är olyckshändelse efter knarkintag?

På vilket sätt hjälper val av anledning de anhöriga?

Hur påverkar val av anledning till döden samhällets insatser?

 

Döden. Barn som dör. Folk som dödas. Olkara dödsfall; är det ett brott bakom?

Döden. Det hjälper inte att tänka att de döda är hemma hos Gud och att det går att kommunicera med de döda. Eller?

 

En kvinna blev utslängd från en balkong, anser jag, men snö eller inte snö på ett balkongräcke friade mannen i Svea Hovrätt. Polisens slarv?

Hon blev blind på ena ögat, fick nedsatt hörsel med flera skador.

MEN förtröstar på Gud och sin skyddsänglar.

 

Domstolar ska inte pröva sanningen utan det parterna lagt fram.

 

Om det funnits alternativa yrkanden så hade kanske mannen blivit fälld i Hovrätten. Misshandel är ett uppsåtligt brott, men inte lika allvarligt som mord eller försök därtill. Även om offret inte märker någon skillnad.

 

Hur definieras rättsäkerhet?

Är Sverige ett rättsäkert land att leva i?

 

I alla fall fröjdas datorvirus hej vilt och de kan inte uppstå ur tomma intet. Händer och tankar ligger bakom. Fast det är hart när omöjligt att få fast dessa cyberligister.

 

 

 

Kommentera

