FARA!! FLY!! …. när dåtiden skjuter osynliga giftpilar och infiltrerar nuet

I morgon blir det nattjobb. Jag har gjort det förr, men kroppen skriker

FARA!! FARA!! FLY!!

Mår illa, har ont i huvudet – fysiska ångest reaktioner. Denna dag har varit och gått i ångestens tecken.

 

Därför skulle det vara bra med en psykoterapi för att slippa dessa falska larm. Jag har hittat strategier för att hantera dem, men de ligger steget före. Som inbrottstjuvar kontra larm.

Men en neuropsykiatrisk utredning är på gång och föräldrarna är kallade för intervju rörande mig och min eventeulla neuropsykiatriska funktionsnedsättning.

 

En kvinna träffar en man. Kunde den mannen varit jag? Är jag ratad för mitt utseende eller för att jag signalerat att jag är släpper inte in någon nära mig? Har gjort det och blivit ratad.

HUR RATIONELL ÄR DESSA TANKAR? Jag försöker bromsa och tänka: Skit i det, du kan inte göra mycket åt det. Men den inre lavaström som känslorna är tycker att detta ska jag gräva mig i, deppa ihop inför.

 

Bastubad. 85-90 grader. Skönt. Men jag känner mig alltid i underläge där. Gammalt spök, det förflutnas giftiga pilar vill inte att jag ska njuta.

SKIT FULLSTÄNDIGT I DET!!, tänker jag, men som en restskatt ligger tankarna och flyter i huvudet. STOPP!! STOPP!! skriker jag tyst, men på något sätt funkar det inte.

 

Istället kommer bilder med hånfulla leenden och hånfulla ord.

 

Vad fyller alla dessa tankar för funktion? De vill bryta ner mig, få mig att ge upp nattjobbet, att svälja tabletter enligt ordination.

 

I kväll kommer det att vara stimmigt, i morgon kommer det att vara nervöst. Hela tiden finns i bakhuvudet att jag spelar med i B-laget. Osynligt jobbar det med att komma med tjyvnyp.

 

Hur ska detta lösas? Jag tror att hypnos kan tränga in i de osynliga vindlingar med ondska, som tillhör det förflutna som tillhör nutiden.

Det är ett jäkla tjat, ja, ja vet, jag vill slippa skiten en gång för alla. Slippa att kroppen hela tiden är på helspänn och omtolkar och feltolkar och inte vågar för att rädslan att få avslag eller att göra bort sig.

 

Denna börda måste lossas. Försöker att inte äta lugnande nu utan låta den inre ångesten tränga ut i varje por och uppslukas av världsaltet.

 

Ryggen värker, som att de osynliga bördorna – jäkla pack – som jag drar runt på.

 

Men klarar jag av det? Jag vet vad jag ska göra och kan det. Men ångesten kan ställa till det. Går det inte med oroande tankar och stressorer så får man skicka fysisk värk eller illamående kräkning eller diarréer.

Detta fungerar alltid!!!

 

En kamp och en strid. Jag vinner på lång sikt, men nu, som alltid när saker och ting ordnar sig i mitt liv, så stimmar det till.

 

Nya händelser, men samma skräp i olika gestalter.

 

 

Kommentera

