We shall overcome …. 100 mg Lergigan och 80 mg Mitrazepin ….

 

We shall overcome, den biten ville Birgit Friggebo sjunga för många år sedan i Rinkeby. Ett väldigt fint initiativ.

Hon blev hånad för detta av besökare som INTE gillade Birgit Friggebo.

 

Enligt uppgift är den största delen av journalistkåren en stor del av S, V och MP:s väljarkår. Media var inte nådiga. Beror det på att Birgit Friggebo var FP?

 

Jag vill gärna tro att journalister ska vara neutrala i sitt jobb. Men journalister är människor.

Litar jag på journalistkåren? Delvis, vissa reportage och artiklar skriker politik och egna värderingar, så att alla mina varningslampor lyser.

 

Snart ska jag käka igen. Mitt blodsocker ligger på mellan 4-6. Sist jag kollade, låg det på 4,2. Nattjobbet. Det är det som ställer till det. Kroppen kan inte ställa om sig.

Det är inte rätt att äta frukost vid 03-tiden, att äta lunch vid 15-tiden och middag vid 20-tiden, sedan är jag trött, men kan inte somna. Ligger och vrider mig.

50 mg Lergigan hjälper inte, inte heller 60 mg Mitrazepin eller ytterligare en dos på 50 Lergigan. Kroppen vill inte.

 

Nä, nu du Gubben Grönlund, får ta tag i ditt liv. Inte ge signaler om att du är trött och förbrukad: utan ta för dig med ett öppet sinne.

Jag träffade en vän som var ihop med en kille och då tänkte jag ”Björn nu får du börja ragga!!” INTE känna dig ful som ett troll.

 

 

 

 

 

1 kommentar

Kommentera

