Mentala glasskivor …. humöret påverkar glasskivorna som påverkar humöret

Praktiskt kass eller mentala spärrar?

Jag kan utföra praktiska moment, men när jag ska göra det kommer kommentarer upp där andra sagt Du klarar inte det!!!, Du är kass på det!!!

 

Nu när jag har en depression i botten så påverkar den. Den suger upp gammalt skräp och försöker bekräfta att jag är i konstant underläge, i motvind. Så funkar en depression.

 

Påverkar den mitt arbete? Den och ångesten gör att jag känner prestationskrav och att innan jag har försökt konstaterar att det går inte.

En mental glasskiva.

Vad gör jag då? Tar lugnande tabletter när jag blir uppstimmad. Äter sömntabletter. Men inte när jag ska jobba eller skulle praktisera.

Varannan dags medicinering. Som påverkar arbetet. Ond spiral.

 

Men tröttheten och sömnbesvären; kan de inte vara förtäckta prestationskrav och nervärderande tankar om mig själv och min förmåga? Jovisst.

Men trötthet innebär sårbarhet, sårbarhet innebär att skit och jävelskap kommer fram.

 

Mentalt kan man göra mycket ….. många tankar, många ord, är onödiga i ett välmåendeperspektiv …..  att omformulera verkligheten så att det passar ens mående är lätt – men är det rätt?

Det sker per automatik och utan att jag vet om det utstrålar jag skörhet eller trygghet eller kompetens eller sårbarhet eller att jag vill vara i fred med demonerna eller att jag vill ha sällskap…

Kommentera

