FANTASTISK ATT VARA TILLBAKA ….. trötthet ….. bad i bastu och toabesök

 

FANTASTISKT BRA KOLLEGOR!! FANTASISTK KUL ATT ARBETE PÅ SLOMMIS!!

 

Var trött, men fick ta två Lergigan mellan nätterna. Gick av i lördags och i söndags morgon. I dag kom kroppens svar på det: sov till 18.00 och mådde illa.

Det kan vara bieffekt av mina mediciner också, en del av dem ska ju göra man blir trött.

 

Men jag skulle bokat tid för träning idag, men jag slockande helt. Kanske beror det på att jag tog 2 stycken Lergigan á 25 mg vid 23.15 tiden och ytterligare 50 mg vid 01.30.

Myrkrypen jävlas med mig och körde och höll på. Trots att jag åt magnesium, men det kunde varit värre utan.

 

 DET ÄR TRÄLIGT ATT VARA TRÖTT OCH SLÖ!! Gubben Grönlund är envis som synden och kämpar på efter ålder och omständigheter.

 

Såg På Spåret med Elisabeth Höglund. Denna journalist och författare som väcker så mycket hat. Varför?

Hennes manliga kollegor kunde inte med att en kvinna var bättre än dem.

Att hon är en sjujäklar  duktig, intelligent och bra journalist och skribent.

Allt för ofta får jag – som Ej är felfri – skämmas för mina manskollegor för att de är så primitiva.

 

Alla är vi bra på något och ska förvalta detta väl. Där ingår inte att mobba kvinnliga kollegor.

Men kvinnor börjar ta för sig mer och mer, det skulle vara jämställt från början,

och män blir hotade, deras makt håller på att försvinna.

KVINNORNA är ett stort hot, säkert större en terroristhot och klimathot, enligt män.

 

Det verkar rätt stökigt i världen.

IS hotar avrätta japansk gisslan, Boko Haram håller på att ta över Nigeria. Människor och moskéer förstörs och dödas vid angrepp och attentat. MUSLIMER. Handlar det om dem?

 

Ja, men det är ett fåtal som bär sådan intensiv ilska och sådant hat att de massakerar människor. Folk hatar detta, tycker att det är fruktansvärt.

Dessa människor har så mycket brustet, så mycket hat, så mycket otäcka minnen i sig att de tar till våld.

MEN VÅLD FÖDER VÅLD!!!!

 

Sedan påpekar folk att muslimer blir diskriminerade och de blir de.

Det är RIKTIGT ILLA!!

Många blir det, kvinnor och romer, till exempel.

Men seriös kritik mot islam och muslimer är ingen diskriminering.

Faran är att myndigheter och politiker överbeskyddar muslimer, vilket får till följd att människor känner sig överkörda och kränkta.

Människor ska leva tillsammans.

 

Jag struntar i vilken hudfärg eller religion eller kön de tillhör eller har. Alla har vi samma värde, ingen ska åka i gräddfil och bli överbeskyddade.

 

Vi människor har känslor och reagerar på det som sker: terrordåd, kidnappingar och avskurna halsar är inte direkt Hajk med Bengt Alsterlind.

Detta måste vi får reagera på, för det är AVSKYVÄRT, SÄRLEDES VEDERVÄRDIGT OCH HEMSKT!!

 

Att sedan många har varit UTSTUDERADE, VEDERVÄRDIGA AVSKUM MED 0 SAMVETE OCH EMPATI OCH TILL 100 PROCENT ÄLSKAR ATT PLÅGA EXEMPELVIS MUSLIMER, det är ett

OERHÖRT SVART KAPITEL.

 

MEN IS OCH BOKO HARAM VINNER INGA SYMPATIER GENOM ATT SKAPA SVARTA KAPITEL DAG EFTER DAG.

 

Så länge hatet frodas och människan visar upp sin svarta baksida och primitiva drifter (såsom att våldta flickor och kvinnor) – så länge kommer delar av världen att vara ett HELVETE.

 

På tio poäng: Vart är välden på väg? Åt helvete säger vissa, på god väg att återta en god och välskött jord säger andra.

 

I morgon blir det psykiatri-kultur träff. Bibliotekarien är såå bra. Vi ska prata om och läsa historiska böcker. Ska försöka att ta mig till bibblan och gymmet.

Sedan blir det bastubad.

85 grader (varmt förhoppningsvis annars bli det ”lite” obehagligt att sitta i bastun).

Bada bastu (vilket namn, bada bastu, som att man simmar runt i bastun eller doppar sig där). Riktigt skönt och gott.

 

Nedanstående bild visar det undertecknad tycker är gott. Måhända går det att beställa extra service i bastun. Ja, för 145 kronor borde det ingå.🙂

Fast å andra sidan vill jag kanske inte bli serverad av en svettig, naken karl. Så jag får vända mig till Café Nyfiket för fika.

 

En mycket god, kombination, men kaloririk.

En mycket god, kombination, men kaloririk.

Ps

Kanske betyder det att Sverige ytterligare sekulariseras när Biblar försvinner ur hotellrum?

Eller är det ett tecken på ett mångreligiöst samhälle?

Ytterligare en seger för ateisterna?

Nu ska jag i alla fall på dass och där behövs ingen Bibel, sanna mig ord.

Ds

1 kommentar

Du skriver om IS och Boko Haram och att alla har lika värde, det har jag aldrig tyckt.

Kommentera

