Ångestfylld natt – många kisspauser och mycket oro – samt: ilska över IS.

IS – Islamiska Staten vill ha ett kalifat där särskilda poliser ska hålla koll på kvinnorna, som måste täckas helt och som kan giftas bort när de är nio år.

NIO år, då är man ett barn.

Mänskliga rättigheter, feminism och västerländsk kultur är inget för IS.

 

Detta är väntat. Fullkomligt väntat. Gäller även andra religiösa eller icke religiösa grupper.

 

Men jag reagerar ändock med total avsky, med vrede och ilska.

IS medlemmar och sympatisörer måste till varje pris jagas och stoppas.

Inte en sekund ska gå utan att det globala samhället med ljus och lykta letar efter dessa kvinnoförnedrare som har gjort det fullkomligt naturligt att tortera, kränka och förakta kvinnor.

 

DETTA GÄLLER IS OCH ANDRA SÅDANA KVINNOFÖRNEDRARE!!

 

Man använder även korsfästning – jämför en central, kristen man som blev korsfäst – och stympning?

Är det så att kvinnor straffas om mannen är otrogen eller om kvinnan har blivit våldtagen?

IS medlemmar och sympatisörer ska ställas inför rätta för brott mot mänskligheten.

 

De tänker att de ska erövra världen med sitt inskränkta leverne, men folk protesterar, med rätta.

Högerextrema grupper, som redan nu tycker att muslimer är ett eländigt pack som borde skjutas och misshandlas, får vatten på sina kvarnar.

Över hela Europa kraftsamlar dessa grupper – och dessa grupper är farliga. Mycket farliga.

Även domstolen för mänskliga rättigheter borde/ska granska dessa grupper.

Även diton:a på vänsterkanten.

 

Guantanamo. Ska vi skicka IS-människorna dit? Där får de samma behandling som de ger kvinnorna. Men NEJ!!

Det är primitivt,

det är ett rovdjursbeteende,

det är oerhört ondskefullt att gå efter tand för tand.

Hatet försvinner inte.

 

Sedan tycker jag följande:

1. FN borde sparka ut alla länder som är diktaturer och/eller vägrar följa de mänskliga rättigheterna. Gäller även så kallade demokratier.

2. Sanktioner, stenhårda, som direkt drabbar regimerna i dessa monsterländer. Inte civilbefolkningen. EU och FN borde samarbeta om detta.

3. Politiker i varje civiliserat land måste samarbeta. Den som vägrar är emot kvinnors rättigheter.

4. Säkerhetstjänsterna, FRA, MUST och motsvarande måste få betydligt större spelrum, under noggrann kontroll av sådana som kan verksamheten.

5. FIFA, UEFA med flera idrottsorganisationer MÅSTE aktivt ta ställning för kvinnor och kvinnors rättigheter.

Genom att storsatsa på kvinnlig idrott, genom att inte tillåta att diktatoriska eller pseudodemokratiska nationer får tävla.

Ej heller arrangera idrott.

6. Straff för att på grund av kön – kvinnligt ELLER manligt, för kvinnor är djävulska mot män – kränka någon måste skärpas ännu mer, bli en integrerad del.

7. Sedan ska naturligtvis religiösa, eller andra organisationer, som INTE vill följa de mänskliga rättigheterna, de ska få indragna bidrag och svartlistas.

Dess ledare ska genomgå en utbildning i just mänskliga rättigheter.

 

ALLA MUSLIMER KRÄNKER INTE KVINNOR. PUNKT.

IS utmärker sig, men är en liten del av islam.

Dock får fredliga, gudsfruktiga muslimer lida av det hat som IS föder.

 

Som barn fick jag se en kvinna med ett stort blåmärke och knäckt näsa. Hennes man. En annan kvinna försökte fly från sin man, men det gick inte.

Som intresserad av juridik har jag suttit i tingssalar och lyssnat –

egentligen ska kanske bara parterna vara i rättssalen, men en sådan som jag utnyttjar friheten att sitta och lyssna på rättegångar –

på kvinnokränkning efter kvinnokränkning.

 

INGEN ÄR SKYLDIG INNAN DOMSTOL DÖMT.

 

Som kämpe för mänskliga rättigheter har jag blivit luttrad över hur illa människor kan göra varandra. När jag läste artikeln i Corren blev jag dock riktigt rejält arg, besviken och frustrerad.

2015. Fortfarande behandlas kvinnor, i olika delar av världen, som avskrap, som skit, som någon man kan ha sex med när det passar mannen.

 

Mitt blodtryck steg, pulsen ökade och det är sällan jag nästan håller på att skaka av ilska. Men idag var det nära.

 

Mjölby Träningsstudio har ett speciellt rum för uppvärmning där alla delarna av kroppen tränas.

Mjölby Träningsstudio har ett speciellt rum för uppvärmning där alla delarna av kroppen tränas. Det finns cirka tio maskiner här inne.

 

I natt var det jäkligt. Redan i går kväll var det ångestfyllt och mer deppigt.

Vem är jag?

Varför ska det vara så jäkligt och stökigt jämt när jag gör något?

Ångesten håller på och skjuter giftpilar med dålig självkänsla och självförtroende. Stör mig på natten.

Vaknade 15-20 gånger i natt trots 50 mg Lergigan.

Magen gjorde mig rejält illamående och jag trodde jag skulle spy.

Hade inga Samarin som brukar lindra lite av det sura, av det onda som brukar komma. Ångesten är smart och sänder ut fysiska symtom för att hindra mig….

 

Jag älskar att jogga/springa/gå fort på löpband. 7,5 km blev det idag på denna avancerade apparat.

Jag älskar att jogga/springa/gå fort på löpband. 7,5 km blev det idag på denna avancerade apparat.

 

Jag fick ett väldigt bra emottagande av Mats på Mjölby Träningsstudio. Han visade mig runt och såg till att jag hade fattat hur jag skulle göra.

399 kronor per månad kostar det.

Ett mysigt ställe. Omklädningsrummet är sådär gammaldags, men fräscht, och jag tog en härligt skön dusch.

Det varma, strilande vattnet var som balsam för kropp och själ.

 

IMG_20150206_143044

Denna maskin gav upphov till mycket svett.

 

Nu ligger ångesten på lur i vassen, beredd att likt en gammelgädda hugga tag i min själ. Depressionen, utmattningen kommer till.

I en välplanerad symbios.

 

Men jag tror att det är nödvändigt att vara helt sjukskriven just nu, för att hitta kraft, hitta mig själv genom att blogga, träna och basta.

Lyx, kanske många tycker.

En hjälp för mig att svettas ut självförakt, knackigt förtroende för mina förmågor, att svettas ut det andra har vräkt ur sig över mig.

Mer värt en en svettdroppe är det inte.

 

Mjölby by night. Svartån. Känner kylan. Beundrar det vackra i skapelsen.

Mjölby by night. Svartån. Känner kylan. Beundrar det vackra i skapelsen.

 

Att bygga upp sitt liv efter andra är farligt och destruktivt. Det andra gjort eller inte gjort är inte viktigt just nu.

UTAN det JAG gör och inte gör, har gjort eller inte gjort genom mina val, det är de viktiga.

Inte andras val, utan mina val.

 

Genom medmänsklighet gör vi att livet känns varmt och ombonat trots kylan. Samhället är kallt, men med goda krafter kan vi få likgiltighet och hat att smälta bort med tårarna av smärta och glädje.

Genom medmänsklighet gör vi att livet känns varmt och ombonat trots kylan. Samhället är kallt, men med goda krafter kan vi få likgiltighet och hat att smälta bort med tårarna av smärta och glädje.

 

För varje kalori som försvinner, ja, vart tar de vägen?, så fyller jag på med helig kraft och kärlek till mig själv. För hur ska man kunna älska andra om man inte älskar sig själv?

 

Det är en kamp mot Bill och Bull, som jag kallar min ångest och min depression.

 

Ps Mobilkameran är bra, men ibland blir även den skarpaste bild lite suddig. Fotografen var spik nykter, omgivningen lika så.  Ds

 

Kommentera

