Celler till celler till celler bildar en människa – människan är fysik, biologi och kemi …… bara kärlek och vänlighet idag

 

Inflammation i magen. Magsår som orsakar kramper?

Omeprazol:en hjälpte inte, trots fyra kapslar á 20 mg om dagen plus fyra påsar Samarin. Han har annars varit min bästa vän: Sam Arin.

Ranitidin bearbetar saltsyran och enzymer och celler på ett annat sätt än Omeprazolen.

Fantastiskt egentligen. Kroppen är egentligen kemi, fysik och biologi. Celler, enzymer, vätskor, syra-basbalansen, saltsyra med mera. Ph-värde. Varje organ är uppbyggd av celler.

Kroppens delar samverkar och får verksamheten, kroppen att gå runt. Likt en lokförare som sitter och kör och får upp indikationer på fel på tågsetet, på samma sätt reagerar våra kroppar.

Kroppen vill laga sig själv. Som sårläkning. Men vi behöver hjälp utifrån. Mediciner.

 

Mjölby vårdcentral. Vita väggar. Konst. Tidningar i ställen och barnböcker. En mamma läste högt ur en bok för sitt febriga barn. En pappa väntade på doktorn med sitt sjuka barn i famnen. En man och jag väntade på vår tur.

 

Träffade Emina, den underbara doktorn. Sedan fick jag komma till Elias, min doktor. Han var kanon. Snäll. Duktig. Lyssnade. Fattade beslut.

Elias sa att myrkryp kunde komma av ångest och oro. Att kroppen är stressad. Det gamla, det som varit, kan stressa mer än nuet. Men det är nuet och framtiden som får ta det.

 

Jag ska bara äta kokt mat, naturell yoggi och avvakta. Eventuellt blir det gastroskopi.

 

En mycket trevlig biolog tog prover på mig. En glad tjej från Värmland. Elias ville kolla upp statusen för min mage.

 

Sedan gick jag till Apoteket Hjärtat. En mycket trevlig kvinna som expedierade mig.

En utmärkt kycklingsallad på Nyfiket. Så gott!!!! Så trevlig personal!!!

 

IMG_20150209_155053

 

Och nu är jag på bibblan. Vi är ett gäng som sitter och snackar, vi stammisar här.

När jag kom satt en bibliotekarie och hjälpte någon med ett datorproblem. Bibblan, mer än bara böcker.

 

Idag har jag bara blivit bemött med kärlek och vänlighet.

Halleluja, Gud är god!!!!

Kommentera

