Biblar på hotell …. konstrunda på vårdcentral

Mjölby vårdcentral. Utblick från Grönt väntrum.

Mjölby vårdcentral. Utblick från Grönt väntrum.

Den nya magmedicinen är superb: mindre saltsyra, knappt ingen smärta och en hel natts sömn (utan kissepauser till och med).

Hipp hipp hurra!!!

 

Fyra stycken som följer min blogg. Jag följde själv den, men tog bort det. Har haft en följare till, sammanlagt sex stycken.

Vad tog den vägen? Via twitter? Ibland är jag rädd att jag skriver i cirklar = tjatar om saker och ting.

 

Pappa har feber och är  hostig och trött. Mamma är lite trött och mosig.

 

Hotell vill att man ska må bra och ha det skönt. Koppla av och läsa, till exempel en Bibel. Men biblar på hotellrum har väckt känslor.

Therese Guovelin är Förbundsordförande, Hotell- och restaurangfacket.

Hon gav mig följande text, skriven av före detta ombudsmannen i HRF, Barbro Andersson. Läs Barbros text om Biblar på hotell: Bibel på hotellrum

 

Mästerkocken. En kvinna med dålig självkänsla och självförtroende åkte ur. Duktig på att laga mat, men matlagning handlar om självförtroende. Frikadeller ska jag äta idag. Juryn verkade på bra humör = inget elakt.

 

Direktiv från min underbara läkare – kokt mat. Jag tycker de är kanon på Mjölby vårdcentral. De finns mycket konst där på vårdcentralen.

IMG_20150211_135643

IMG_20150211_135650

IMG_20150211_135717

IMG_20150211_135825

IMG_20150211_135832

IMG_20150211_142832

Utsikt från vådis. Bibblan snett till vänster i bild. ICA snett rakt fram i bild. Lundbybadet till höger.

Utsikt från vådis. Bibblan snett till vänster i bild. ICA snett rakt fram i bild. Lundbybadet till höger.

 

Nu ska jag ta mig neråt byn. Men inte i pyjamas och kalsonger. Lite kallt för det.

Till er som har det jävligt i livet: Mina böner nämner er alltid.

Tänder ett mentalt ljus för er, där det jobbiga lyses upp och där ni får del av och frid i Världens Ljus!!

 

Till er som mår bra och har det bra: Ber att det så ska förbli!!

Kommentera

