Demonernas dans

CIMG8326Påskafton. Där vi går från att bli förrådd, torterad och dödad till glädjen med uppståndelsen.

Människor blir förrådda av de de litar på eller svikna av de litar på. Många torteras idag. Som straff, för att få fram bekännelser och för att hatet är så stort. Hat. Jesus var hatad.

Idag hatas kristna för deras tro. Tjejer hatas för att de tar plats, vilket de har rätt till. Kändisar hånar och hatar kändisar. Grannar bråkar. Paragrafryttare som förstår genom sin stelhet och rigiditet. ‘

Deltagare i diverse såpor – en form av förnedring – knullar runt och sätter ribban för hur man ska se ut och hur man ska vara.  En orsak till att samhället håller på att gå åt helvete.

En kvinna berättade om en dejt där hennes väninnas dejt vände i dörren när han fick se henne. En kvinna sökte efter välhängda män. Ytterligare en orsak till samhällets försämring.

Många skojar om och hånar Jesu korsfästelse. Bara det innebär att själen är korsfäst.

CIMG8337Korsfästelse är en väldigt plågsam tortyr. Frivilligt korsfäster sig människor. Men en korsfästelse är inte bra fysisk. Minnen är mentala korsfästelser, som hackar sig in i det mentala. Plågsamma.

Jag sover dåligt igen och mår konstant sämre. Varför? Minnen från förr och drömmar. Drömmer ofta följande:

1. Jag vägrar utföra vissa uppgifter och blir sedan tvingad av mina chefer och jag är frustrerad och de är känslokalla.

2. Jag utför mitt arbete som nyanställd, men mina faddrar och kollegor är elaka mor mig. Avbokar möten, ska tillrättavisa mig och hånar mig.

Med flera drömmar.

Varför? Jo, NU börjar alla minnen av smärta och den fysiska och psykiska tortyr jag fick genomgå av skolkamrater och lärare. De var sådana att de säkert skulle trivs med att vara med om att håna och korsfästa Jesus.

Han som dog för våra synder skull.

CIMG8336Just nu är dammluckorna öppna. Det är plågsamt nu, men välgörande på lång sikt. Allt det gamla ska ut.

Rejält ont i knä, magproblem, deppig och ångestfylld samt förkyld. Onda demoner frestade Jesus, fick en person att förråda honom och lever än i dag. Demonerna finns inom mig och de försöker att ge mig åkomma efter åkomma för att få mig att tappa tron.

CIMG8350Ja, de har lyckats. Bön hjälper mot demonerna, men det finns även möjlighet att driva ut demonerna. Det låter som hämtat ur en film, men det är sant.

Demonerna finns. De tvingar upp mig ett tiotal gånger per natt. De skrattar åt mig. De dansar segerdans. I dagens samhälle och värld sliter de ut sina dansskor och JUBLAR!!!!

Positiva minnen kommer vi ihåg, men även de negativa. Minnen som minnen.

Önskar Er alla En Skön och Välsignad Påsk!!!

Kommentera

