Gastroskopi ….. glad och tom …..

Idag var jag i Motala för gastroskopi klockan 13.00. En halvtimme innan fick jag lugnande via stjärten. Väl på plats i undersökningsrummet fick jag upp slem när jag skulle bita i plastringen, mellan vars väggar instrumentet skulle halas ner.

Fick mer lugnande intravenöst.

Det såg bra ut, Ritardin:et och Omeprazol:en har hjälpt.

Skönt.

Verkligen trevlig personal!!!

Knäet börjar kännas bättre nu och jag kan sova sammanhängande med hjälp av läkemedel som minskar inflammation och som på utsidan av leden hjälper musklerna att må bättre.

Sömnen börjar sakta, sakta att kännas bättre = kvalitetssömn.

Hur stor roll spelar vädret in med solsken och allt? Varför är det viktigt att veta? Jo, är det andra faktorer som påverkar så får jag ta tag i dem och bevara det som gör min hälsa gott.

Återgång till nattjobb? Ska diskutera med FK rörande jobb. Visst är det DJÄVLIGT att kroppen spökar när jag vill jobba natt på Slomarp!!!! FK skickade ut en blankett som arbetsgivaren ska fylla i tillsammans med mig.

Har inte hört något från arbetsgivaren på ett tag. Säkert vet de att det kan ta tid för mig att läka. Det är signifikant för mitt mående att när jag stortrivs då blir det gamla skräpet som värst.

Jag är fortfarande övertygad om att den onda makten försöker att knäcka mig. Sedan undrar jag varför den goda makten tillåter detta. Obegripligt. Min tro på Gud är lite svajig därav.

Gud är en tröst, det är skönt att få syndernas förlåtelse och att efter döden få träffas igen. Men Gud  ter sig så passiv och trött.

Känner mig glad men tom. Som att gå i ett töcken. Dels kan det vara så att ångesten och depressionen skulle fylla den plats som tomrummet är. Men jag gav dem på pumpen för denna gången. Dels kan det vara vår Herre som jobbar med mig.

Som vanligt säger Han ingenting utan bara verkar.

Idag har jag sorterat ut gamla papper och böcker och annat. Nostalgi. Hittade flera LP:s och EP:s. Nu fattas bara en grammofon.

Kommentera

