ABSTINENS …. äktenskap och andra relationer …. broder som är sann kristen

Sömnen är mycket bättre, ångesten och depressionen är bort.

Tack vare en vän!!!!

IMG_20150413_154715

Varför är jag då så trött och mår illa och fryser? ABSTINENS.

Samt att: varje gång jag mår bättre och hamnar på en platå över den förra, så sjunker jag ner i rejält omående.

VARFÖR? Ingen redig aning.

På eget bevåg har jag slutat eller slutade jag ( vad är skillnaden mellan dessa formuleringar?) med Lergigan:et till natten. Nu när jag är sjukskriven så tänkte jag passa på.

MEN DET FINNS MYCKET BRA HJÄLP VID NEDTRAPPNING!!

Jag känner mig kropp och äter inte så många mediciner så jag beslutade att sluta med medicinerna efter att mina demoner har försvunnit.

Fick lämna återbud till psykiatrin idag då jag mådde väldigt illa och frös.

Sedan är det så att jag snarkar och dels bör jag använda min Bricanyl som vidgar luftvägarna och dels måste jag gå ner minst 15-18 kg i vikt. Om jag inte växer 12 cm förstås.

Knät värker fortfarande på nätterna och jag vågar inte belasta det i onödan, men jag tycker det är såå träligt att gå med två kryckor.

Överkroppen ska jag träna, men det kan vara så att jag har en infektion i kroppen.

I alla fall tycker jag att mina hälsa har, peppar, peppar, blivit bättre på ett djupare plan. Flera bördor i mitt inre har lättat och sår i mitt inre har läkt.

Beror det på vädret; att jag kommer att deppa ner mig och få ångest till vintern? Det hoppas jag inte!!!

Har inte hört något från arbetsgivaren efter att jag skickat arbetsavtalet.

Är det viktigt att ha en bra relation mellan arbetsgivare och arbetstagare för att arbetet ska flyta på? 

IMG_20150421_163527Bön. Nina Lundborg predikade som vanligt väldigt väl i går på Bönsöndagen. 

Varför ska man be till Gud när Gud redan från början vet vad man vill? För att vara med och aktivt bygga upp länken mellan Gud och människan, mellan himmel och jord.

Nina ber varje morgon, om jag kommer ihåg rätt:

Gud tack för att du är med mig idag. 

Hon sa att ju mer hon ber, desto lättare är det att se Guds hand  i det som sker: solnedgången, den goda maten, ett vänligt leende eller en bulldogg som är söt eller lösning på ett problem.

Att lämna gå igenom dagen – det som var bra och det som var svårt och tungt – och lägga över allt i Guds händer och släppa taget och sova gott.

Tålamod. Det krävs tålamod att se Guds svar. Dessa blir inte alltid så som vi har tänkt oss.

Gud hör bön. Även om jag ofta har tyckt att vår Herre är både blind och döv (med all respekt för dem som är det). Det svåra är att se vilket svar som är Hans. Jag tycker att Gud borde ge snabba svar.

Står jag i en bankomatkö och pengarna tar slut, eller bilen går sönder eller någon snor mina saker och säger att de är deras.

Om jag ber till Gud då: Vad gör Han? Han är med mig, men hur besvarar Han min bön? 

CIMG8615

Livet är en process där mycket är förgängligt.

Sedan kan man fundera över varför det är så. Alltid i livet gäller Personligt Ansvar (om man inte är så sjuk att man inte kan ta sitt ansvar – då SKA samhället gå in och ta ansvar.

Om jag skiter i att hålla bilen i ordning går den sönder, håller jag mig inte i form så går min kropp sönder.

Att växa i bön. Hur gör man det? Genom att be och be …. kan man utveckla sin bön? 

Ja, först ber man nog i Jag-form sedan i Vi-form och därefter i De-form.

Gud, jag behöver hjälp med att klara av värken.

Gud, var med oss idag när vi ska resa till Köpenhamn.

Gud, jag ber för de som faller offer för naturkatastrofer och som fått sina hem och liv förstörda.

Bönen kan och ska innehålla alla former. En bön kan innehålla alla dessa former.

Viktigt är att ärligt tänka på sina medmänniskor över hela jordklotet. Inte bara på dem i närområdet.

DET SVÅRA ÄR FÖR MIG ATT BE FÖR MINA FIENDER ELLER ATT BE FÖR DE JAG TYCKER ÄR VIDRIGA MÄNNISKOR!! 

CIMG8595

Men min fantastiske bror,Nisse, som är ett väldigt bra exempel på hur en god kristen ska vara, har lett mig in i meditation, bön och att lita på Gud.

Gud har ständig jour.

Gud har ständig jour. Han har skapat hjälp i form av SOS-operatörer med flera.

Äktenskap. Kriser och dalar i äktenskapet eller andra relationer; hur stor del av alla SOS-larm beror på något som handlar om relation till någon annan? 

Vet ej.

IMG_20150421_144445

Hur håller man en från början glödande relation vid liv innan glöden slocknar? Glöden lär slockna några gånger i en relation, men det gäller att tända glöden igen.

HUR? 

Många väljer skilsmässa, andra separerar men är fortfarande ihop. Att få distans till varandra och ens relation kan vara en räddning.

Men man måste ställa sig frågorna:

Får jag ett sämre liv om jag lever som ensamstående?

Är barn ett sätt att få ökad livskvalitet och rulla runt i sänghalmen eller är det så att det SKA bara vara barn med i en relation?

Eller: får jag ett bättre liv med partner och med barn? Får barnen det bra i familjen? 

Kommentera

