Sommarstress

25-30 grader idag.

Jag hade ett väldigt bra och givande samtal med en väldigt  go och bra präst idag – John Sidén.

Var sedan vid Skogssjön och solade. Var stressad där.

Varför?

Kom att tänka på när det var sommar innan. Jag var så medicinerad att jag bara satt. Alla unga människor som spelar och tjoar och njuter av livet gör mig avundsjuk – rejält avundsjuk.

Ville haft en sådan ungdomstid som de har.

Känner mig ofta/alltid underlägsen andra vad gäller utseende – alla mediciner som sitter i cellerna som vätska och den numera avslutade hetsätningen gör att jag har extra kilon på mig.

Det är alltid stressande att då vara med andra.

Alla par som går hand i hand och pussas och kelar. Om jag kunde backa bandet och börja skapa ett nytt liv.

Nu gäller att ta tag i det liv jag har, med allt det som format mig, och skapa en bra framtid.

Cyklar mellan 7-10 kilometer per dag och ska göra så under hela sommaren.

Sommaren kommer att vara stressande med mycket jämförelser, med mycket fokus på negativa värden för självkänsla, självförtroende och självbild.

Det gamla börjar sippra ut och släppas fram och görs synlig. Så ska det vara!! Att må dåligt för att må bättre.

Samtidigt har jag blivit tryggare i mig själv. ÄR en bra bit på väg. TACK GUD!!

Kommentera

