Varför är jag så trött: Energitapp …… 105 kg ….. psalm 288 och Gå din väg satan!! …… kärlek kostar …… vuxenhet och litenhet

I dag öser regnet ner. Är hos föräldrarna, ja, jag var så trött igår kväll att jag somnade här.

CIMG0390

Varför är jag så trött?

1. Jag har jag börjat att träna hårt från ingen träning alls. Ska träna om fem minuter.

2. Har minskat ner på sockret – detta kan spela in.

3. Generellt har jag minskat ner på matintaget, inte så att det är sjukligt, men jag tar mindre portioner och tar sällan om.

Väger 105 kilogram.

4. Men Gud lossar allt material från förr som ligger och gror i själen och då blir det mer deppigt och oroligt. Nu är depressionen djupare just för att allt ska upp till ytan.

När det ligger och skvalpar som ett okänt fartyg på okänt hav – då blir det symtom på det som kommer: oro, ångest, depression. Detta SKA komma. Därför tjatar jag om det för det sker så mycket i mig nu.

CIMG8724

Jag mår bra och känner mig glad. Njuter av livet.

Är  inne på flera kontaktsidor och en del kostar pengar. Kärlek kostar.

CIMG8992

 Å den andra sidan kommer det gamla mönstren upp:

Du duger inte!!

Du är så fet och ful!!

Du är helt dum i huvudet!!

Du har en så liten snopp, hur ska du hitta någon som vill ha den och dig!!

CIMG0296

Jag svarar med:

Gå din väg satan!! Håll dig på din plats du ondska!!

CIMG0389

Det är så att om själen säger att du är si eller så, så anpassar sig kroppen efter det. Nu när jag är sjukskriven så kommer dessa mentala taggar upp.

Att rå om sitt eget liv och använda de färdigheter som finns för att själv finna styrka och hantera livet. Taggarna tar kraft och vill att jag hela tiden ska vara i underläge.

CIMG0384

Är jag mindre vuxen som inte klarar av att hitta mina inre styrkor, som inte klarar av att hantera svårigheterna utan ser ett litet korn av problem som en hel grusväg?

Det blir per automatik att man drabbas av regression för att klara av det hemska som sker och försöka bearbeta – ett sätt för hjärnan att inte stressa sönder.

När nu hjärnan tar upp alla hemska minnen så sker det med en mild form av regression – att ty sig till någon annan för att få kraft – då kan nämligen dessa minnen bearbetas och läggas till handlingarna.

Jag känner mig som ett litet barn, en litenhet som växer fram, men det är det lilla barnet i mig som alltid funnits där. Ingen mobbing = inget inre barn som gråter. Då hade jag varit utan denna pojke.

CIMG0315

JAG  ÄR EN VUXEN MAN OCH BETER SOM EN SÅDAN!!

CIMG0363

Det är en kamp. Psalm 288 ger mig kraft:

Gud, från ditt hus, vår tillflykt du oss kallar
ut i en värld där stora risker väntar.
Ett med din värld, så vill du vi ska leva.
Gud, gör oss djärva!

Lyft oss, o Gud, ur våra tröga vanor.
Krossa vårt skal av värdighet och blyghet.
Lös oss från jaget, ge oss kraft att älska.
Gud, gör oss fria!

Ge oss din blick för dolda möjligheter.
Ge fantasi att finna nya medel,
Gud, i din tjänst för fred och bröd åt alla.
Gud, gör oss kloka!

Människors krav ska pressa oss, och tvivel,
oro och jäkt ska tynga våra sinnen.
Låt oss då känna att din kärlek bär oss.
Gud, gör oss glada!

Må bra och inte må bra samtidigt – hur går det ihop? Trygg och rastlös, orolig och lugn samtidigt.

Detta tar energi, kanske den största energitjuven?

Människors krav ska pressa oss, och tvivel,
oro och jäkt ska tynga våra sinnen.

Låt oss då känna att din kärlek bär oss.
Gud, gör oss glada!

Kommentera

