Tillfällig storm i mitt inre – kamera – mögel – andra halvlek – missat mål innan match – ankdamm-prio 1

Sov länge idag. Det var skönt. Det har stormat i mitt inre. Skriver inte detta för att få medlidande utan för att bara beskriva hur det är.

Kroppen är nu i ett läge där den är mitt i mellan:

Björn som psykpatient som får mediciner och Björn som frisk man som jobbar och pluggar.

CIMG0801

Sakta rinner det gamla ur mig, men de gamla är så fast rotat. Som mögel i tapeten är det tramsiga, det tjatiga, det jobbiga. Nu börjar mögelsaneringen.

SÅ LÄNGE DETTA MÖGEL FINNS I MIG KLARAR JAG INTE AV ETT JOBB ELLER STUDIER.

Jag mår bra. Vilar och samlar energi nu. Ser med tillförsikt på livet. Så ska det vara. MEN – alltid detta MEN – nu är inte livet så lätt.

 

Möglet. Detta mögel.

Har varit fullproppad dem allsköns piller och därför varit i många arbetsmarknadspolitiska åtgärder.

Om man backar bandet skulle jag dels inte ha fått så mycket mediciner och dels redan då fått regelbunden hjälp att lossa de dåliga minnena från mitt minneskort i hjärnan.

I min fina kamera kan man direkt radera bilder som blir fel. Så skulle jag vilja ha mitt minneskort i hjärnan. Dåliga bilder – direkt bort.

VARFÖR I HERRENS NAMN LÅTER JAG DET GAMLA PLÅGA MIG? VARFÖR INTE BARA SLÄPPA DET  OCH GÅ VIDARE?

Nä, det är alltför integrerat i mig. I varje droppe blod, i varje cell, i varje bit benmärg – finns det detta. Ska det alltid vara så?

Nej, men man ska komma ihåg att detta är en process över tid. Små steg.

HUR FANKEN SKA JAG KLARA AV JOBB OCH SÅ DÅ?

CIMG9244

Mina övningar:

Varje kväll säger jag till mig själv ”Jag klarar av att …… ”

Lyssnar på cd:s med avslappningsmusik och spår som hjälper.

Böcker och cd:s om självkänsla med mera i alla ära – kan man inte ta till sig det är det meningslöst. Man måste dels vilja och dels ha så pass klart sinne att man låter budskapet tränga in och förvandla.

För varje inandning: In med kraft och inre kraft. För varje utandning: Ut med det gamla och tråkiga.

Det är ingen trollkonst att svinga ett spö och så …. det tar tid. Men skulle inte jag varit fri från demonerna nu? Det tycker jag.

CIMG9719

Jag har gjort samma dumhet om och om igen – tills nu. Istället för att ladda energi så har jag rusat på. Det blev inte bättre.

Nu så försöker jag att vila genom att titta på Stefan och Krister-gängets stolligheter. Virus i bataljonen och Oss bröder emellan är sååå roliga, stolliga och samhällsbeskrivande.

Skratt förlänger livet och det läker. En oerhört kompetent vän bad för mig.

Jag är sååå in i baljan sugen på att jobba. Men hinder i vägen stoppar mig. Kan jag använda dessa hinder för att bli en bättre arbetstagare?

Jävligt surt och segt och djävligt. Men nu är det slut på första halvlek i mitt liv och dags för andra delen: en del fylld med glädje, hopp och kärlek.

Annars är risken stor att jag får gå här i ankdammen och känna att jag vill mycket kan det – men mentalt är jag inte tillräckligt trygg med min förmåga.

Tänker att jag som spelare missar mål redan innan matchen.

Ankdammen. Statistiskt sett kommer det att misslyckas nu med. Men är det sanningen.

Nej, enskilda händelser bildar mönster. Men när mormor eller farmor sydde fel, så tog de bort stygnen och gjorde ett rätt mönster av trådarna.

På samma sätt är det med mig. Felaktiga mönster ska göras om och ”sys rätt”.

Prio 1: ta mig ur ankdammen, torka mig torr och gå vidare i livet. Små vaggande anksteg upp ur dammen…..

Inga kvacksalvare som ska hjälpa mig, antruten som jag är över att, som det verkar ibland, slita för jäves. Det vet i fåglarna hur det kommer att gå – mer än att det går bra.

– Gäss, det går bra. Nu har det vänt!! kommer jag att utbrista så att jag håller på att storkna.

Vet inte vad jag kommer att hamna och bygga mina bopålar. Falkenberg?

Nu ska jag snart dricka lite te och en smörgås. Vad ska jag ha som pålägg?

Kommentera

