Osjälvständig personlighetsstörning …. avstängda känslor

Ja, det är ett annat sätt att uttrycka det att jag inte litar till mina egna förmågor.

Jag säger varje dag: Jag klarar av det jag tar mig för!! Jag klarar av X!! Omprogrammering av hjärnan.

Detta och samtal har hjälpt mig framåt. Men om jag tänker mig en psykologkontakt som jag träffar en gång per vecka så tror jag att det tar minst ett år innan detta skräp är borta.

Denna störning är förklaringen till att jag ofta upplever att jag mår dåligt.

ÄNTLIGEN HAR JAG FÅTT EN DIAGNOS!!

Med andra ord: mina nivåer av självförtroende, självbild och självkänsla är låga.

Mobbingattack:

1. Fäkta. Stanna kvar och kämpa mot angriparna.

2. Fly. Söka skydd.

3. Stänga av känslor för att överleva attacken.

Detta sista har jag gjort: stängt av känslor av ilska, irritation och sorg för att orka med. Nu måste jag får fram dessa känslor igen för att få balans.

Tänker mig även att detta med att stänga av känslor sker med de som dagligen måste använda vapen och våld och kanske döda andra. De som misshandlar andra, stänger av empatin.

Så länge dessa obalanser finns så blir det svårt att studera eller jobba. Sedan borde psykiatrin kommit på detta långt tidigare. Men, men…..

Acceptera att nu är läget såhär.

Nu ska jag åka till Linköping och sedan blir det bastubad.

Kommentera

