Härlig vän i Linköping …. mörka rutor inte meningslösa …. spår och nya spår …. däck …. skugga

Träffade en underbar och härlig vän i Linköping idag.  Vi har mycket roligt ihop och skrattar mycket. Pratar om allt som vänner gör.

IMG_20150810_121137

IMG_20150810_121109

IMG_20150810_121331

IMG_20150810_121810

IMG_20150810_121547

IMG_20150810_124444

IMG_20150810_121858

IMG_20150810_124516

IMG_20150810_124550

IMG_20150810_125047

IMG_20150810_125009

Linköping är en vacker stad.

Idag jämförde jag mig andra, men kunde bara notera det. Inte lägga in något mer än Jag duger!!!! Vilket inte är lite i sig.

Tack vare hjärnarbetet så har jag för första gången på länge inte känt mig underlägsen i jämförelse med andra!!!! Hipp hipp hurra!!!!

Sprider glädje och ger kraft. Blundar inte för måendet utan läser av.

Sprider glädje och ger kraft. Blundar inte för måendet utan läser av. En ljuspunkt.

Nu i kväll hugger gamla mönster i och den nya uppdateringen jobbar med viruset i mitt huvud. Nya saker ska väcka oro och nervositet. Det är oprövad mark. Men ska stå i proportion till det som sker.

Nya saker i mitt liv, verkligen förändringar. Orkar inte dejta nu. Lite stressande är DET.

Men jag jobbar HÅRT med medveten närvaro, avslappning och positivt tänkande affirmationer.

Livet är inte svart. Tvärtom är det mycket hoppfullt och givande.  Alla platsar, alla duger.

Livet är inte svart. Tvärtom är det mycket hoppfullt och givande.
Alla platsar, alla duger. Det kan tyckas som att vissa rutor i vår film som heter livet, är de svarta, meningslösa, mållösa, MEN DET FINNS EN MENING. Senare i livet vet vi vilken roll dessa rutor spelade.

Det blir så att gamla tankar kommer åter. På samma sätt som ett lag som ligger under kör med mer fula trix och mer hårdfört, så jobbar de gamla tankarna.

Desperation. De vill inte lämna mig. De vill driva in mig i ångestdimman och depressionsträsket.

Men nu ÄR det andra tider. Nu ska gamla tankarna rivas, nu ska de gamla tankarna bort. Tar inte farväl av dem. De är skit.

En naturlig del efter det som hänt, men de är skit.

Skit också att sjukvården inte för flera år sedan kunde lösa de problem som börjar lossa nu,

SLÄPP DET GAMLA!!!, säger Herr För Nuft.

NEJ de gamla tankarna är sanningen!!!, säger herr Då T Idens ekande röst.

Skuggan är en avbild av tillvaron. Kan man ändra på tillvaron ändras skuggan?

Skuggan är en avbild av tillvaron. Kan man ändra på tillvaron ändras skuggan?

Tillvaron. Slitna, gamla däck med skit som fastnat. In på verkstaden och byta till nya däck. Nya däcken är ny tillvaro och ny skugga.

En skugga kan vara skrämmande eller väcker inga reaktioner, den bara finns där,

Kommentera

